SORU:
İDDİA:
Evrim, materyalisttir; yöntemsel bir doğalcılığa gereksinim duyar. İlahi bir dış etken ihtimalini mantıksız bir biçimde reddeder.
CEVAP:
1. Bilimin sahip olduğu doğalcılık, yöntemsel doğalcılıktır. Doğanın var olan tek gerçeklik olduğunu varsaymaz; yalnızca doğanın, bizim sahip olduğumuz tek nesnel standartlar bütünü olduğunu ifade eder. Doğaüstücülük, bir önyargıyla göz ardı edilmez; dışarıda bırakılmıştır çünkü hiçbir zaman güvenilir bir şekilde ispatlanamamıştır. Doğalcılığı kullanan, ama doğadan daha fazlasının olduğuna inanan birçok bilim insanı vardır.
2. Evrim, hiçbir şekilde, ilahi bile olsa bir dış etken ihtimalini reddetmez. Bir dış etkinin varlığına dair kanıtlar gözlemlendiğinde, o da dahil edilir.
Bilimde, test edilebilecek kanıtlar bırakmayan hiçbir şey barınamaz. İleri sürülebilen ama hiçbir zaman desteklenemeyen hipotezler, bilimin bir parçası değildir. Ancak, bu test edilemeyen fenomenler, yalnızca bilimsel düşünceden çıkarılır; hayatımızdan tamamen atıldıkları anlamına gelmez. İnsanlar onları istedikleri gibi kabul etmekte veya reddetmekte özgürdür ve bilimin de bu konuda varabileceği kesin bir yargı yoktur. Bilim, yalnızca ilahi bir müdahalenin varlığını reddetmez; aynı zamanda, böylesi bir müdahalenin reddedilmesini de reddeder.
3. Evrim, içinde bulunduğu doğalcılıkta yalnız değildir. Tüm bilimler, tüm mühendislikler, tüm üretimler ve diğer birçok insan faaliyeti, aynı derecede doğalcıdır. Eğer evrimi, sırf bu felsefe yüzünden terk etmeye kalkarsak, aynı şekilde navigasyonu, meteorolojiyi, çiftçiliği, mimarlığı, matbaacılığı, hukuğu ve esas itibariyle her şeyi de aynı sebepten bir kenara bırakmamız icabeder.
4. Akıllı tasarım da felsefi bir doğalcılık barındırır. Yukarıda da ifade edildiği gibi, tüm bilimler, sanayi, tarım ve daha birçok şey, doğayı temel alır. Bu durum, evrimcileri, diğer bilim insanlarını, mühendisleri, üreticileri ve çiftçileri, materyalizmin ötesine bakıp özel yaşamlarında ruhaniliğe ulaşmaktan alıkoymaz.
Diğer yandan, akıllı tasarım cephesinin bu adımı atmakta başarısız olduğu görülmektedir. Onlar, ruhaniliklerini desteklemek için nesnel ve maddesel kanıtlara ihtiyaç duyuyor gibidir. Ama bu elbette, onların ruhaniliğini de doğalcı yapar. Materyalizme dair ettikleri onca şikayete rağmen, bu iddianın sahibi Dembski ve Johnson gibi insanlar, materyalizmi dinin alanına doğru genişletmeye çalışmaktadırlar.